Jak jsme – jako zástupci vlastníka objektu – zajistili dokonalou bezpečnost administrativní budovy a přilehlých prostor

Obrátili se na nás majitelé velké administrativní budovy, neboť se jim nedařilo zajistit všestrannou bezpečnost pro nájemce kanceláří a jejich klienty. Druhým problémem je neoprávněné parkování řidičů na placených místech na parkovišti.

Prostory v administrativním objektu si pronajímají firmy různých velikostí i oborů – nachází se zde větší fitness centrum, svou praxi zde provozují lékaři i terapeuti. Současná situace, týkající se bezpečnosti v budově i na parkovišti, se postupem času stávala neúnosnou.

Podle sdělení nájemců a také jejich klientů je zde podezření na drobné krádeže, a navíc byl v poslední době evidován výskyt podezřelých osob, a to jak na jednotlivých patrech budovy, tak dokonce i v kancelářích. Obecně tedy lze říci, že je narušen pocit bezpečí jednotlivých nájemců, a jejich klientů.

Druhým problémem je obsazování placených parkovacích míst – příliš často se stává, že na těchto rezervovaných místech neoprávněně parkují řidiči, kteří si parkovací místo nepronajali.

Naším cílem tedy bylo

  • Seznámit se s bezpečnostními zájmy a prioritami vlastníka objektu.
  • Zajistit zvýšení bezpečnosti administrativní budovy.
  • Zabezpečit parkování v areálu tak, aby bylo v souladu s nastavenými pravidly.

Předem jsme museli zvážit všechna možná rizika

Zejména necitlivý přístup by v dané situaci mohl mít negativní vliv na vztahy majitele a nájemců administrativních prostor.

Na co všechno jsme museli dávat bedlivý pozor?

  • Zásadním úkolem bylo zjistit zájmy a priority vlastníka objektu.
  • Náš postup musel být taktický, ale především taktní – nesměly být narušeny dobré vztahy mezi vlastníkem objektu a nájemníky.
  • Vzhledem k tomu, že budova je provozována dlouhá léta, lpí všichni zúčastnění na zaběhlých způsobech a zdálo se, že budou jen velmi těžce přijímat nově zaváděná pravidla – tomu jsme museli přizpůsobit svoje počínání a volit nenásilné, avšak účinné taktické kroky.

Jaký byl náš reálný postup?

  • Nejprve jsme se kompletně seznámili s provozem budovy a jejím každodenním chodem, a také s vydanými předpisy.
  • Nezávisle jsme prověřili potřeby, zvyky a konání jednotlivých nájemců.
  • Vytvořili jsme nové postupy, předpisy i pravidla, a přitom jsme zohlednili a zapracovali do nich potřeby a zájmy jak nájemníků, tak i majitele budovy.
  • Aby mohla být navržená opatření uvedena do provozu, zajistili jsme instalaci odpovídajících technických prostředků.
  • Důkladně jsme proškolili zaměstnance recepce a ostrahy.
  • Pomohli jsme s interpretací nových postupů nájemcům.
  • Při zavádění nových postupů v budově jsme byli fyzicky přítomni, abychom mohli sledovat uvedení těchto opatření do praxe. Při tom se nám podařilo odfiltrovat některé objevující se nesoulady.

Jak to celé dopadlo a jaké jsou reálné výsledky naší práce?

  • Všechna nová pravidla byla stanovena adekvátně k situaci v budově.
  • Aby majitel, nájemci i zaměstnanci novým ustanovením lépe porozuměli, vše jsme jim srozumitelně vysvětlili, a na základě nedávných bezpečnostních incidentů jim demonstrovali, že je zavedení nových postupů nezbytné.
  • Poté všichni zúčastnění od nás – coby nezávislého odborného subjektu – nová pravidla bez výhrad přijali.
  • Ještě nějaký čas jsme nově nastalou situaci sledovali; ukázalo se, že situace na parkovišti vykazuje značné zlepšení, ovšem bude ještě vyžadovat další kroky ze strany vlastníka objektu směrem k nájemníkům.
  • Zásadním zjištěním byl fakt, že od zavedení nových pravidel v objektu nebyl zaznamenán žádný bezpečnostní incident.

Náš cíl – zajistit bezpečnost v prostorách administrativní budovy a zároveň nastavit pravidla pro správné parkování – byl dosažen a náš zadavatel byl plně spokojen.

Vždy najdeme pro našeho klienta to správné řešení.

O nás

Jsme týmem expertů v oblasti bezpečnosti a ochrany. Naší prací je chránit naše klienty před různými formami kybernetických a jiných útoků, zabývat se identifikací rizik a tvorbou bezpečnostních opatření, která zajistí bezpečné prostředí a minimalizují možné škody.

Naše práce spočívá v monitorování různých bezpečnostních hrozeb a vytváření preventivních opatření, která minimalizují rizika škod a přispívají k celkovému zlepšení prostředí ve společnosti.

+420 737 353 737

info@premiumsystems.cz

Co by vás ještě mohlo zajímat

Co je Disaster Recovery Plan a jak jej psát?

Disaster Recovery Plan (DRP), neboli Plán obnovy po havárii je strategický dokument popisující cestu k co nejrychlejšímu obnovení práce po neplánovaném incidentu, který narušil běžné fungování společnosti. V tomto článku se dozvíte, jak postupujeme při tvorbě DRP a co...

číst více