Obrátili se na nás, jako profesionály v oblasti zabezpečení areálů a budov, majitelé velké administrativní budovy, neboť se jim nedařilo zajistit všestrannou bezpečnost pro nájemce kanceláří a jejich klienty. Druhým problémem je neoprávněné parkování řidičů na placených místech na parkovišti.
Prostory v administrativním objektu si pronajímají firmy různých velikostí i oborů – nachází se zde větší fitness centrum, svou praxi zde provozují lékaři i terapeuti. Současná situace, týkající se bezpečnosti v budově i na parkovišti, se postupem času stávala neúnosnou.
Podle sdělení nájemců a také jejich klientů je zde podezření na drobné krádeže, a navíc byl v poslední době evidován výskyt podezřelých osob, a to jak na jednotlivých patrech budovy, tak dokonce i v kancelářích. Obecně tedy lze říci, že zabezpečení areálu a budovy je chybné a je narušen pocit bezpečí jednotlivých nájemců, a jejich klientů.
Druhým problémem je obsazování placených parkovacích míst – příliš často se stává, že na těchto rezervovaných místech neoprávněně parkují řidiči, kteří si parkovací místo nepronajali.
Naším cílem při zabezpečení areálu tedy bylo
- Seznámit se s bezpečnostními zájmy a prioritami vlastníka objektu.
- Zajistit zvýšení bezpečnosti administrativní budovy.
- Zabezpečit parkování v areálu tak, aby bylo v souladu s nastavenými pravidly.
Předem jsme museli zvážit všechna možná rizika
Zejména necitlivý přístup by v dané situaci mohl mít negativní vliv na vztahy majitele a nájemců administrativních prostor. Zabezpečování areálů, ale hlavně aktivně využívaných budov, musí být prováděno pečlivě a s citem.
Na co všechno jsme museli dávat bedlivý pozor?
- Zásadním úkolem bylo zjistit zájmy a priority vlastníka objektu.
- Náš postup musel být taktický, ale především taktní – nesměly být narušeny dobré vztahy mezi vlastníkem objektu a nájemníky.
- Vzhledem k tomu, že budova je provozována dlouhá léta, lpí všichni zúčastnění na zaběhlých způsobech a zdálo se, že budou jen velmi těžce přijímat nově zaváděná pravidla – tomu jsme museli přizpůsobit svoje počínání a volit nenásilné, avšak účinné taktické kroky.
Jaký byl náš reálný postup?
- Nejprve jsme se kompletně seznámili s provozem budovy a jejím každodenním chodem, a také s vydanými předpisy a existujícími normami v oblasti zabezpečení budovy.
- Nezávisle jsme prověřili potřeby, zvyky a konání jednotlivých nájemců.
- Vytvořili jsme nové postupy, předpisy i pravidla, a přitom jsme zohlednili a zapracovali do nich potřeby a zájmy jak nájemníků, tak i majitele budovy.
- Aby mohla být navržená opatření uvedena do provozu, zajistili jsme instalaci odpovídajících technických prostředků.
- Důkladně jsme proškolili zaměstnance recepce a ostrahy.
- Pomohli jsme s interpretací nových postupů nájemcům.
- Při zavádění nových postupů v budově jsme byli fyzicky přítomni, abychom mohli sledovat uvedení těchto opatření do praxe. Při tom se nám podařilo odfiltrovat některé objevující se nesoulady.
Jsme Premium Systems, tým expertů v oblasti bezpečnosti a ochrany. Chráníme naše klienty před kybernetickými a jinými útoky, zabýváme se identifikací rizik a tvorbou bezpečnostních opatření, která zajistí zabezpečení areálů, budov a minimalizují možné škody.
Jak to celé dopadlo a jaké jsou reálné výsledky naší práce?
- Všechna nová pravidla byla stanovena adekvátně k situaci v budově.
- Aby majitel, nájemci i zaměstnanci novým ustanovením lépe porozuměli, vše jsme jim srozumitelně vysvětlili, a na základě nedávných bezpečnostních incidentů jim demonstrovali, že je zavedení nových postupů a lepšího zabezpečení budovy nezbytné.
- Poté všichni zúčastnění od nás – coby nezávislého odborného subjektu – nová pravidla bez výhrad přijali.
- Ještě nějaký čas jsme nově nastalou situaci sledovali; ukázalo se, že situace na parkovišti vykazuje značné zlepšení, ovšem bude ještě vyžadovat další kroky ze strany vlastníka objektu směrem k nájemníkům.
- Zásadním zjištěním byl fakt, že od zavedení nových pravidel v objektu nebyl zaznamenán žádný bezpečnostní incident.
Náš cíl – zajistit bezpečnost v prostorách administrativní budovy a zároveň nastavit pravidla pro správné parkování – byl dosažen a náš zadavatel byl plně spokojen.
Vždy najdeme pro našeho klienta to správné řešení.