Co ještě před akvizicí

I když to málokdo přizná, akvizice bývají velice často realizovány převážně na základě emocí. Přesto, nebo spíše právě proto, doporučujeme z vlastní zkušenosti věnovat alespoň tři týdny vlastní nebo externí energie ke zjištění kostlivců.  

A jak postupovat? Nejlépe osobním kontaktem zajistit informace od: 

  • stávajících zaměstnanců na nižších pozicích, 
  • dodavatelů,
  • odběratelů, 
  • skvělým zdrojem bývají bývalí zaměstnanci nebo bývalí členové managementu. Zde ovšem pozor na relevanci a nutnost třídění těchto informací, zejména s ohledem k motivaci oslovených osob. 

A samozřejmě citlivě. 

Naše nejčastější zjištění: 

  • nadhodnocené údaje o rozpracované výrobě,
  • nadhodnocená kvalita vztahů v organizaci,
  • nadhodnocená míra osobní provozní angažovanosti dosavadního majitele, zakladatele, apod. 
  • celkově nadhodnocená představa top managementu nebo dosavadního majitele o úrovni procesů ve firmě, 
  • nadhodnocená očekávání o budoucí obchodní roli dosavadního majitele firmy, 
  • podhodnocené údaje o stavebně-technických problémech v budovách, areálech nebo infrastruktuře,
  • podhodnocené informace o úrovni fluktuace,
  • podhodnocené informace o osobní spotřebě stávajícího majitele.

Naopak informace o ekonomické situaci si akviziční týmy již obvykle dokáží zajistit a ověřit. 

Zjištění negativních informací k akvírované firmě ještě samozřejmě neznamená nutnost jednání opustit. Ale důležité je vědět

Co by vás ještě mohlo zajímat

Jak na Whistleblowing – My jsme připraveni! A co vy?

Aktuálně jsme dokončili zadání jedné průmyslové výrobní a logistické firmy k prověření podnětu skupiny zaměstnanců upozorňujících na možné manipulace při výběrových řízeních organizovaných interním týmem projektového manažera.   Našemu týmu se podařilo podrobně...

číst více